Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

 

  1. Basisbepaling

Deze algemene voorwaarden (hierna "AV") worden uitgegeven door Techtek s.r.o., bedrijfsregistratienummer 03228673, btw-registratienummer CZ03228673 met statutaire zetel op Slavíčkova 6, 638 00 Brno, Czech Republic, Tsjechië en postadres op Smetanova 2359/6, 67801 Blansko, Tsjechië, ingeschreven in het Handelsregister bij de Arrondissementsrechtbank in Brno onder dossiernummer C 92584 (hierna "Verkoper") en regelen de betrekkingen die voortvloeien uit de koopovereenkomst tussen de Verkoper en derden als kopers (hierna "Koper").

Voor de toepassing van deze AV wordt verstaan onder Koper iedere persoon die goederen bestelt die door de Verkoper worden verkocht en voor deze goederen een koopovereenkomst sluit.

Consument betekent elke persoon die, buiten het kader van zijn bedrijfsactiviteit of buiten het kader van de zelfstandige uitoefening van zijn beroep, een overeenkomst sluit met de Verkoper of met hem voor het doel van het sluiten van een overeenkomst of anderszins handelt in verband met de overeenkomst.

Ondernemer betekent een persoon die zelfstandig een winstgevende activiteit uitvoert op eigen rekening en verantwoordelijkheid in een handelsvergunning of op soortgelijke wijze met de bedoeling dit systematisch te doen om winst te maken. Voor de toepassing van consumentenbescherming wordt ook als ondernemer beschouwd elke persoon die contracten afsluit met betrekking tot zijn eigen bedrijfs-, productie- of soortgelijke activiteit of in de zelfstandige uitoefening van zijn beroep, of een persoon die handelt in naam of voor rekening van de ondernemer.

Door het indienen van de bestelling bevestigt de Koper dat hij/zij deze AV heeft gelezen, die een integraal onderdeel vormen van de communicatie voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst, en dat hij/zij uitdrukkelijk instemt met de AV in de versie die geldig en van kracht is op het moment van het indienen van de bestelling.

 

  1. Precontractuele communicatie

De Verkoper informeert dat:

  1. de kosten van de middelen voor communicatie op afstand niet afwijken van het basistarief van de internet- of telefoonprovider en de Koper, en de Verkoper rekent geen kosten aan, behalve bijvoorbeeld de contractuele verzendkosten
  2. betaling van de koopprijs vóór de Koper de prestatie (Goederen) overneemt, is vereist
  3. het contract wordt niet gesloten met een terugkerend onderwerp van prestatie, noch voor een onbepaalde periode
  4. de prijzen van de goederen staan vermeld op de websites www.techtek-shop.eu die door de Verkoper worden beheerd, inclusief alle wettelijk vastgestelde kosten, maar de kosten van levering van goederen of diensten variëren afhankelijk van de gekozen methode en leveringsaanbieder en betalingsmethode
  5. indien de Koper een consument is, heeft deze consument het recht om binnen veertien dagen na ontvangst van de goederen (behalve zoals hieronder bepaald) zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, welke termijn, in het geval van:
  1. een contract, loopt vanaf de datum van ontvangst van de goederen
  2. een contract met betrekking tot verschillende soorten goederen of de levering van meerdere delen, loopt vanaf de datum van ontvangst van de laatste levering van de goederen
  3. een contract met betrekking tot een regelmatige terugkerende levering van goederen, loopt vanaf de datum van ontvangst van de eerste levering van goederen, waarbij de herroeping naar het geregistreerde kantooradres van de Verkoper moet worden gestuurd, waarvoor het herroepingsformulier op de website van Techtek kan worden gebruikt (https://www.techtek-shop.eu/uk_en/page/5/terms-amp-conditions)
  1. in het geval van herroeping van de overeenkomst draagt de consument de kosten in verband met de retourzending van de goederen en, in het geval van een contract dat is gesloten door middel van communicatie op afstand, de kosten van het retourneren van de goederen, indien de goederen niet kunnen worden geretourneerd met de gebruikelijke postmethode vanwege hun aard
  2. in het geval de consument een klacht heeft, kan hij/zij de klacht indienen bij de toezichthoudende autoriteit of de staatscontroleautoriteit

 

  1. Contract

De Koper kan de Overeenkomst sluiten door de vereiste prestatie (Goederen) aan te vinken en in de winkelwagen te plaatsen, de bestelling in te dienen en de Verkoper deze te bevestigen. In het geval van een e-mail- of telefonische bestelling wordt de koopovereenkomst gesloten door de levering van een bevestiging van de Verkoper over de sluiting van de koopovereenkomst. Voordat de bestelling wordt bevestigd, ontvangt de koper een bevestiging van de levering van de bestelling voor verwerking, wat niet wordt beschouwd als een orderbevestiging.

Voordat de Koper de bestelling op bindende wijze bevestigt, heeft de Koper het recht om zowel de vereiste prestatie, het transport en de betalingswijze te wijzigen, d.w.z. alle gegevens die hij in de bestelling heeft ingevoerd te controleren en te wijzigen. De verkoper is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten bij de gegevensoverdracht. De totstandkoming van de overeenkomst wordt aan de Koper bevestigd door een informatieve e-mail die wordt verzonden naar het door de Koper opgegeven e-mailadres.

De overeenkomst wordt gesloten in de Engelse taal. Indien de overeenkomst voor de Koper in een andere taal moet worden vertaald, prevaleert de Engelse versie in geval van discrepanties tussen de twee taalversies.

Bij de koopovereenkomst verbindt de Verkoper zich ertoe de goederen die het onderwerp van de aankoop zijn aan de Koper over te dragen en hem in staat te stellen het eigendomsrecht daarop te verwerven, en verbindt de Koper zich ertoe de goederen in ontvangst te nemen en de koopprijs te betalen.

De Verkoper levert de goederen onder voorbehoud van eigendomsoverdracht, waardoor de Koper pas eigenaar wordt na volledige betaling van de koopprijs.

De Verkoper zal de verplichting tot overdracht van de goederen nakomen door:

 

  1. de Koper in staat te stellen de goederen op de plaats van uitvoering te gebruiken en de Koper tijdig op de hoogte te stellen
  2. in het geval van verzending van de goederen naar de Koper - ondernemer, worden de goederen aan de Koper overhandigd door ze over te dragen aan de eerste vervoerder voor transport voor de Koper en door de Koper in staat te stellen de rechten uit hoofde van het vervoerscontract tegen de vervoerder uit te oefenen
  3. in het geval van verzending van de goederen naar de Koper - consument, worden de goederen pas aan de Koper overhandigd zodra de goederen door de vervoerder aan hem zijn overhandigd.

De Verkoper verbindt zich ertoe het voorwerp van aankoop aan de Koper over te dragen in de overeengekomen hoeveelheid, kwaliteit en ontwerp, en indien kwaliteit en ontwerp niet zijn overeengekomen, dan worden de goederen geleverd voor het gebruikelijke doel.

De goederen worden verpakt volgens gewoonte en als deze er niet zijn, op de manier die nodig is voor het behoud van de goederen en hun bescherming. De goederen worden op dezelfde manier verpakt voor transport.

De geleverde goederen zijn gebrekkig als ze niet de overeengekomen eigenschappen hebben. De prestatie van andere goederen en gebreken in de documenten die nodig zijn voor het gebruik van de goederen worden ook als een gebrek beschouwd.

Het risico van schade gaat over op de Koper bij het in ontvangst nemen van de goederen. Het heeft hetzelfde effect als de Koper de goederen niet in ontvangst neemt, hoewel de Verkoper hem heeft toegestaan ze te gebruiken.

Het recht van de Koper op grond van gebrekkige prestaties is gebaseerd op het gebrek dat de goederen hebben wanneer het risico van schade overgaat op de Koper, zelfs als het zich later openbaart. Het recht van de Koper wordt vastgesteld door een later gebrek veroorzaakt door de Verkoper in strijd met haar verplichting.

 

De koper zal de goederen zo snel mogelijk inspecteren nadat het risico op schade aan de goederen is overgegaan en zal overtuigd zijn van de eigenschappen en hoeveelheid ervan.

Schade aan de goederen die ontstaat na de overdracht van het risico op schade aan de goederen aan de Koper, heeft geen invloed op zijn verplichting om de koopprijs te betalen, tenzij de Verkoper de schade heeft veroorzaakt door zijn verplichting te schenden.

In geval van vertraging van een van de partijen bij het overnemen van de goederen, heeft de andere partij het recht om de goederen op een passende manier te verkopen na voorafgaande kennisgeving aan de rekening van de verkoper nadat de vertraagde partij een extra redelijke termijn heeft gegeven om de goederen over te nemen. Dit geldt ook als de partij te laat is met het betalen voor de levering van de goederen.

 

Verantwoordelijkheid van de verkoper

De rechten en verplichtingen van de Verkoper en de Koper die voortvloeien uit gebrekkige prestaties worden beheerst door algemeen bindende wettelijke voorschriften.

 

De Verkoper is verantwoordelijk jegens de Koper dat de goederen bij ontvangst vrij zijn van gebreken. In het bijzonder is de Verkoper verantwoordelijk jegens de Koper dat op het moment dat de Koper de goederen in ontvangst nam:

  1. de goederen de eigenschappen hebben die door de partijen zijn overeengekomen en, bij gebreke van een overeenkomst, dergelijke eigenschappen als de Verkoper of de fabrikant beschreef of die de Koper verwachtte met betrekking tot de aard van de goederen en op basis van reclame
  2. de goederen geschikt zijn voor het door de Verkoper vermelde doel voor hun gebruik of voor het doel waarvoor goederen van dit type gewoonlijk worden gebruikt
  3. de goederen zijn in de juiste hoeveelheid, maat of gewicht
  4. de goederen voldoen aan de eisen van wettelijke voorschriften.

Als het gebrek binnen zes maanden na ontvangst aan het licht komt, wordt ervan uitgegaan dat de goederen op het moment van ontvangst gebrekkig waren.

De koper heeft het recht om het recht op een gebrek uit te oefenen dat zich binnen vierentwintig maanden na ontvangst voordoet bij de consumptiegoederen, maar dit geldt niet voor:

  1. voor goederen die tegen een lagere prijs zijn verkocht vanwege een gebrek waarvoor een lagere prijs is overeengekomen
  2. slijtage van de goederen veroorzaakt door normaal gebruik
  3. in het geval van tweedehands goederen, voor een gebrek dat overeenkomt met de mate van gebruik of slijtage die de goederen hadden bij overname door de koper
  4. als het uit de aard van de goederen volgt.

Het recht op gebrekkige prestatie komt de Koper niet toe, als de Koper voor het in ontvangst nemen van de goederen wist dat de goederen gebrekkig waren, of als de Koper zelf het gebrek heeft veroorzaakt.

Als de goederen een gebrek vertonen waarvoor de Verkoper verplicht is, en als de goederen tegen een lagere prijs worden verkocht of gebruikte goederen zijn, heeft de Koper recht op een redelijke korting in plaats van het recht om de goederen om te ruilen.

 

Wezenlijke schending van het contract

Als de gebrekkige prestatie een wezenlijke schending van het contract is, heeft de Koper het recht om:

  1. het gebrek te verhelpen door levering van nieuwe goederen zonder gebrek of levering van ontbrekende goederen, als dit niet onevenredig is gezien de aard van het gebrek, maar als het gebrek alleen betrekking heeft op een deel van de goederen, mag de Koper alleen vervanging van het deel verzoeken; als dit niet mogelijk is, kan hij zich terugtrekken uit het contract. Als het echter onevenredig is gezien de aard van het gebrek, vooral als het gebrek zonder onnodige vertraging kan worden verholpen, heeft de koper recht op gratis verwijdering van het gebrek.
  2. het gebrek te verhelpen door de goederen te repareren
  3. een redelijke korting op de aankoopprijs
  4. terugtrekken uit het contract.

De Koper moet bekendmaken welk recht hij heeft gekozen bij het melden van het gebrek of zonder onnodige vertraging na melding van het gebrek. De Koper mag de gemaakte keuze niet wijzigen zonder de toestemming van de Verkoper; dit geldt niet als de Koper de reparatie van een gebrek heeft gevraagd dat onherstelbaar blijkt te zijn. Als de Verkoper de gebreken niet binnen een redelijke termijn verhelpt of de Koper meedeelt dat hij de gebreken niet zal verhelpen, kan de Koper in plaats van het verhelpen van het gebrek een redelijke korting op de aankoopprijs eisen of zich uit het contract terugtrekken. Als de Koper zijn recht niet op tijd uitoefent, heeft hij dezelfde rechten als in het geval van een onbeduidende schending van het contract - zie hieronder.

De Koper-Consument heeft recht op een redelijke korting, zelfs als de Verkoper niet in staat is om nieuwe goederen zonder gebreken te leveren, een onderdeel te vervangen of de goederen te repareren, en ook als de Verkoper het gebrek niet binnen een redelijke termijn verhelpt of als de verhelping aanzienlijke moeilijkheden zou opleveren voor de Consument.

 

Niet-wezenlijke schending van het contract

Als de gebrekkige prestatie een onbeduidende schending van het contract is, heeft de Koper het recht om het gebrek te laten verhelpen of een redelijke korting op de aankoopprijs te krijgen.

Zolang de Koper het recht op een korting op de aankoopprijs niet uitoefent of zich niet terugtrekt uit het contract, kan de Verkoper het ontbrekende leveren of het juridische gebrek verhelpen. Andere gebreken kunnen door de Verkoper naar eigen keuze worden verholpen door de goederen te repareren of nieuwe goederen te leveren.

Als de Verkoper het gebrek niet tijdig verhelpt of weigert te verhelpen, kan de Koper een vermindering van de aankoopprijs eisen of zich uit het contract terugtrekken. De Koper kan de gemaakte keuze niet wijzigen zonder toestemming van de Verkoper.

De Koper heeft het recht om nieuwe goederen te laten leveren of onderdelen te laten vervangen, zelfs in geval van een verwijderbaar gebrek, als de goederen niet naar behoren kunnen worden gebruikt vanwege het opnieuw optreden van het gebrek na reparatie of vanwege een groter aantal gebreken. In dit geval heeft de Koper ook het recht om zich uit het contract terug te trekken.

Bij levering van nieuwe goederen dient de Koper de oorspronkelijk geleverde goederen op kosten van de Verkoper aan de Verkoper te retourneren.

Als de Koper het gebrek niet zonder onnodige vertraging heeft gemeld nadat hij het met tijdige inspectie en voldoende zorg had kunnen ontdekken, zal de rechtbank hem het recht op gebrekkige prestatie niet toekennen. Als het gebrek een verborgen gebrek is, geldt hetzelfde als het gebrek niet zonder onnodige vertraging is gemeld nadat de Koper het met redelijke zorgvuldigheid had kunnen ontdekken, maar uiterlijk binnen twee jaar na levering van de goederen.

 

  1. Herroeping van het contract

Herroeping van het contract door de consument

 

De consument heeft het recht om binnen veertien dagen na het sluiten van het contract, zich terug te trekken uit het contract. De periode uit de eerste zin gaat in op de datum van het sluiten van het contract en, in het geval van:

  1. een contract, vanaf de datum van ontvangst van de goederen
  2. een contract met betrekking tot verschillende soorten goederen of de levering van verschillende onderdelen, vanaf de datum van ontvangst van de laatste levering van de goederen
  3. een contract met betrekking tot de regelmatige herhaalde levering van goederen, vanaf de datum van ontvangst van de eerste levering van de goederen

Herroeping kan ook per correspondentie, op het adres Techtek s.r.o., Smetanova 2359/6, 67801 Blansko, Tsjechische Republiek. Om zich terug te trekken, is het mogelijk om het standaardformulier voor herroeping van het contract te gebruiken, dat zich bovenaan bevindt.

Als de consument zich terugtrekt uit het contract, dient hij de door de Verkoper ontvangen goederen op eigen kosten en zonder onnodige vertraging, uiterlijk binnen veertien dagen na herroeping van het contract, aan de Verkoper te retourneren of te overhandigen.

De consument is alleen aansprakelijk voor enige vermindering van de waarde van de goederen als gevolg van de behandeling van de goederen op een andere manier dan vereist door hun aard en kenmerken.

Bij herroeping worden alle van de Verkoper ontvangen gelden zonder onnodige vertraging en uiterlijk veertien dagen na de herroeping op dezelfde wijze aan de Consument terugbetaald.

Als de consument zich terugtrekt uit het contract, is de Verkoper niet verplicht om de ontvangen gelden aan de consument terug te betalen voordat de consument de goederen aan de Verkoper heeft overhandigd of heeft bewezen dat hij de goederen heeft verzonden.

 

Herroeping in andere gevallen

Als de Koper het gebrek aan de goederen niet tijdig heeft gemeld, verliest hij het recht om zich uit het contract terug te trekken.

 

  1. Prijzen

Alle prijzen zijn contractueel en in het geval van de e-shop zijn dit de huidige prijzen.

De prijzen zijn definitief, dat wil zeggen inclusief alle belastingen en heffingen die de Koper moet betalen om de goederen te verkrijgen, dit is exclusief eventuele kosten voor verzending, vracht en de kosten van langeafstandscommunicatiemiddelen.

In het geval van goederen op bestelling wordt de daadwerkelijke prijs aan de Koper meegedeeld en bevestigd.

 

  1. Leveringsmethoden

Goederen kunnen per verzendservice direct naar het door de Koper gekozen adres worden gestuurd tegen prijzen volgens de vervoerder.

 

  1. Buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen

Het Verdrag der Verenigde Naties inzake contracten voor de internationale verkoop van goederen is niet van toepassing.

Eventuele geschillen die ontstaan tussen Verkoper en Koper kunnen buitengerechtelijk worden beslecht via de procedure voor Alternatieve Geschillenbeslechting of Online Geschillenbeslechting (ADR/ODR); waarbij de Koper de mogelijkheid heeft om contact op te nemen met de ODR-entiteit op https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Verkoper raadt de Koper echter aan eerst contact op te nemen met Techtek om de situatie aan te pakken.

 

  1. Slotbepalingen

Deze Algemene Voorwaarden, inclusief hun onderdelen, zijn geldig en van kracht vanaf 30 maart 2022 en vervangen de vorige versie van de T&C.

Meer manieren om te helpen

Gebruik onze AI-chatbot of neem direct contact met ons op om uw winkelervaring aangenamer te maken in onze winkel.

Open Chatbot Contact Ondersteuning